Friday 17 February 2012

I Love My Friends [Sawahlunto,Indonesia] #PartThree

Okayy, masuk yg ketiga pulak pasal kawan saya. Nahhh, yg ni time saya pergi OVERSEA ;D Wahhh, tapi INDONESIA je punn -,- huuu, Btw, ni laaa first time saya pergi luar dari Malaysia ;) Saya pergi ni ikut trip HOMESTAY [Pertukaran Pelajar Antarabangsa] Haaa, saya dapat pergi ni bab saya yg masukkan name untuk saya join trip ni. Saya pergi ke sana last year 2010 bulan Disember. Lupalah berapa hari bulan. Heee :B Saya pergi sana dapat banyak pengetahuan yg baru, cara life dieorg, adat dieorg macam mane. Haa, time saya pergi sane tu, Hari Ulang Tahun Sawahlunto tu, banyak sangat aktiviti dieorg buat antaranya Makan Berjambal means makan sepanjang jalan tuh dieorg pasang khemah then hidang pelbagai jenis makanan, memang banyakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk sangat makanan yg dihidangkan, sepanjang 2km tak silap dieorg hidang makanan tu. Haaa memang rambang mata laa nak makan. hoho Dieorg suka makanan yg pedas pedas. Haa berasap laa telinga kalau tiap kali makan. huuu Btw, Indonesia kan famous dengan Tempe, makanan yg diperbuat daripada soya tuhh. Haa sedap sedap. Pergi sana dapat tengok situasi sekolah doerg mcm mana, dieorg cuma cuti 1hari je bermakna dieorg sekolah 6hari dalam seminggu laa berbeza dgn kita 5hari kita sekolah. Haa, kesian dieorg 1hari je cuti, tu pun hari sabtu. Cuti dieorg panggil Libur. Haa, ape lagi ehh bahasa indon ? Urmm, haa itik sekati tu dieorg panggil Dedek ! HAHA Funny jea bunyi :P Ape lagi tak ingat dah HAHA, Perkampungan dieorg jauhhhhhhhhhhhhhhhh dari Jakarta memang jauhh laa. Sawahlunto ni macam terpencil gituhh. Huuu, Tapi kan cantik permandangan time malam. Rumah dieorg bertingkat-tingkat atas bukit. Haa time malam macam kat Jepun jea. Cantik sangat :) Sawahlunto ni tak maju macam negara kita sekarang, dieorg masih dibelakang. Haaa tapi kan dieorg suka nyanyi, tiap kali ada majlis even majlis rasmi pun mesti wajib ada nyanyi. Makcik makcik sana still nyanyi tau ! Macam rockerss gituh ! Hahaha Haaaa, kalau nak shopping pulakk kn, kena pergi kat Bukit Tinggi. Dari Sawahlunto ke sana mengambil hampir 5jam. Hahhh kau ! Nak shopping punye pasal rela tau ! Hahaha, Kat Bukit Tinggi kat sejukk ! :B dah macam kat Genting Highland gituu. Wahhh korang, banyak sangat barang yg jual kat sane, dah laa MURAH ! Memang tak puas laa pergi shopping kat sana. Saya haritu pun pergi shopping tak cukup tangan nak bawak barang ! Hahaha Rambang mata dibuatnyee :B huhu Tapi memang the best laa dieorg kat sana, dengan baik, peramah Wahhhh sedih tau time nak balik ke Tanah air :'( Huuu, now i gonna miss them. Tengok gambar laa, jom jom ;D

Wahh, happynyeee kami kan ;)

Ni time saya dan Azrin kena buat persembahan kat SMA ;)

Kami nyanyi lagi ;) from left Azrin, Aima,Me and Atikah ;)

Kami selalu berlima <3 Miss you all :')

:D

Amacam ? Kami hebat kann ?? heee

OMG ! abaikan saya --' - At Istana Baso,Pagar Ruyung

Kami suka lompat btw :B hee

We awesome <3

Tengok budak tuhh ! Cantik rambut ! :D

Ni time balik Malaysia dalam bas. Kesian letih ye adik-adikku :D hehehe


Haaaaaaaaaa, yg atas tu kami ke Sawahlunto, now Family Sawahlunto pulak yg datang Terengganu ;)
Saya sanggup fly dari hostel tau semata-mata nak jumpa dieorg :') Heeee

Makcitt rock tu ! AHAHA

:)

Ni dengan Ibu kami <3

Very sporting ;)

Haa, kawan baik <3

Nahhhhhhhhhhhh, sampai sini aja yaaa cerita aku. Banyak bangatt kenangan manis di Sawahlunto ;) Wahh kecek Indon pulakk. heeee.
Sekian ~



No comments:

Post a Comment