Monday 20 February 2012

SAD + HAPPY = FAKE


Assalamualaikum w.b.t :)
heeeeeeee. just look at the picture :B


Kenapa ? Apa ?
Haaaa, cerita disebalik gambar tu macam ni, tengok gambar atas tu happy je kan ? :D Wahh. Sukanya bila dia ceria :D hehe Tapi yang bawah muram jea :/
Mhmmm, orang dulu dulu cakap kita takboleh ketawa banyak sangat. Sebab apa ? Sebab nanti ada yang menangis. Mhmmm, taknak laa macam tu kan. Kita nak happy happy jela kan :) Tapi life saya kan, haiyoo time happy ? Wahh datang bergolek-golek. Time sedih, nahh kau ! Padan muka saya ! Datang lagi bergolek-golek-golek. HAHA
Bila time saya happy ? Haa, time dengan kawan kawan dengan family dengan orang TERSAYANG. Wahh ? :D Adee kee ?? huu Okayy, ehem ehemm ! "Dear future husband, i hope you'll loving me and take care of me and our children soon :') Please bring our family to JANNAH :'D" Amin ~ Heeee
Btw, okay awal lagi nak cakap kawin kawin nihh. Adoiii tergedik pulak. hee 
Mhmmmmmmmmm, back to the story kalau saya sedih kan, nak nak sebab someone, sakit sangat. Sampai nak tidor teringat, bangun tidor pun terus teringat. Mende samee jee :/ Sedih betoi. Kengkadang tu menangis ntah pape. HAHA, yes ! CRYING IS MY JOB ! Itu makna saya sayang sangat laa kat someone tu kan :') Even gadoh dengan kawan pun mood jadi bengong ! HAHA, Manja ke saya ni ?? Ohh tak tak :B heeee Tapi orang sekeliling cakap saya ni manja. Grrrr ~~"
 Bila saya keseorangan pasti air mata akan keluar sendiri. #Mengadanyasaya ! HAHA Saya akan sembunyikan kesedihan saya tu dengan chill with friends, dapat jugak mengubat luka dihati :'D Wahhh.. hoho Tak pun tidor jea sampai tak bangun ! HAHA, parah tuhh >.< I LOVE BEING FAKE ! :] hehe
Walau apa apa pun, saya mesti kuat ! Dan terus mencari kebahagiaan untuk diri saya ni :')

Bahagia itu fitrah tabie manusia. Semua orang inginkan bahagia. If ada manusia yang berkata, alangkah bahagianya kalau aku tidak bahagia, dia layak dihantar ke Hospital Bahagia laa ! Kenapa? Sudah tentu orang itu tidak siuman lagi. Manusia yang siuman sentiasa ingin dan mencari bahagia. Bahkan, apa sahaja yang diusahakan dan dilakukan oleh manusia adalah untuk mencapai bahagia.

Secara mudah kebahagiaan itu ialah memiliki hati yang tenang dalam menghadapi apa jua ujian dalam kehidupan. Inilah erti bahagia yang sebenar selaras petunjuk Allah di dalam Al Quran. Firman Allah:
“Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.” Al Ra’du 28.

KAEDAH MENCARI BAHAGIA MENURUT AL-QURAN DAN AS SUNAH :
  1. Beriman dan beramal soleh :)
  2. Banyak mengingati ALLAH SWT :)
  3. Bersandar kepada ALLAH SWT :)
  4. Sentiasa mencari peluang berbuat baik :)
  5. Tidak panjang angan-angan tentang masa depan dan TIDAK MERATAPI MASA SILAM :')
  6. Melihat kelebihan bukan kelemahan diri :)
  7. Jangan mengharapkan ucapan terima kasih manusia :)


No comments:

Post a Comment